Hall
Great Land
Great land. Název jsme si nevypůjčili ze žádného filmu ani knihy. Prostě nás to, když jsme se rozhlédli po tomto sále, napadlo. Pamětníci, kteří muzeum navštívili v prvních pěti letech jeho existence, možná vzpomenou, že náplň i vzhled sálu byl zcela jiný. Nebyly zde jen "ameriky", ale i jiné, legendární světové vozy. Pak jsme si ale řekli - kdo jsme a co chceme být? Jsme Muzeum amerických automobilů a chceme být největší v Evropě! Všechno šlo ven, sál dostal zcela nové kulisy, charisma a je nyní jedním z nejkrásnějších v muzeu.
První roky jsme zasvětili expozici jedné jediné značky - Lincoln. Měli jste možnost porovnávat vozy, dívat se na vývoj designu jednotlivých modelů. Třeba to zase jednou zopakujeme, ale nyní, abychom dostáli tvrzení, že u nás uvidíte průřez celou automobilovou historií USA, plníme tento sál všemy modely, těch nejznámějších značek. Vše se točí okolo dekády šedesátých a sedmdesátých let a tak můžete a jistě i budete srovnávat, žasnout a kroutit hlavou nad archaickými, ale překrásnými tvary karoserií, nad detaily i dobou, která tuto krásu přinesla.
Vybrali jsme pro vás
Vůz pochází z Connecticuttu, z klidného města Orange. Jméno zdědilo město po princi Williamu III, který užíval titul princ z Orange, což je vazba na suverenitu državy knížectví Orange v jižní Francii… Kam až se takové jméno zatoulá, že? Předchozí majitel, student Kevin Thomas je pravnukem inženýra, který pracoval na stavbě sochy, kterou dobře znáte z ostrova Liberty Island. Ano, jedná se o sochu Svobody. Praděd, pan John Frederic Thomas spolupracoval na konstrukci sochy a je zachycen na nejednom snímku, publikovaném například v magazínech The New York Historical Society, na což nás Kevin upozornil… A jak to bylo s Continentalem? V roce 1922 kupuje Henry Ford za 8milionů dolarů automobilku Lincoln a využije ji pro své luxusní modely. Pan Edsel, syn Henryho Forda si z pozice prezidenta Ford Motor Company nechává v roce 1939 postavit zakázkovou karoserii na podvozku Lincolnu Zephyr. Nese název Lincoln Continental I a je základem ságy Continentálů. Jméno Continental nese odkaz na Evropské, neboli kontinentální vozy. V roce 1956 bylo jméno Continental povýšeno na samostatnou divizi, která přinesla legendární Continental Mark II. Ten je mj. u nás také vystaven. V roce 1956 byla divize Continental absorbována Lincolnem a model Mark III a Mark IV z let 1958 a 1959 jste si mohli koupit jak pod značkou Lincoln, tak pod označením Continental. Rozdíly byly zejména v designu střechy. Tento vůz je značen jako Continental.
1959
Rok výroby
7,0l
Objem motoru
297
Vyrobených kusů
Přezdívá se mu "bílá velryba" - asi je jasné, proč :)
Kdo by se v takto nádherném voze nechtěl alespoň projet...
Prohlédněte si naše